Documente necesare efectuarii unei repatrieri

Repatriere decedati din Europa

Repatrierea decedatilor din tarile Uniunii Europene in Romania sau Republica Moldova presupune punerea la dispozitia personalului nostru a mai multor documente romanesti ce apartineau decedatului , cum ar fi:

  • certificatul de nastere
  • certificatul de casatorie (daca este cazul)
  • sentinta de divort (daca este cazul)
  • cartea de identitate sau pasaportul

Repatrierea din tari ale Uniunii Europene prezinta anumite particularitati si anume :

  • pentru intocmirea formalitatilor de repatriere , autoritatile din tara respectiva cer anumite documente care apartineau persoanei decedate

De exemplu pentru repatrierea din Germania , in cazul in care documentele de mai sus sunt modele vechi ,

  • ele trebuie traduse si legalizate in limba germana, pentru a putea obtine documentele complete de repatriere si anume extrasul de deces multilingv.
administration-agreement-banking-618158-min

Un alt exemplu de unde efectuam foarte des repatrieri ale decedatilor este Italia.

Pentru a demara procedura de repatriere este nevoie

  • doar de cartea de identitate sau pasaportul persoanei decedate si un act de identitate a unui apartinator (copie)
  • si nu este necesara prezentarea celorlalte documente enumerate mai sus , care in schimb sunt cerute in cazul repatrierilor decedatilor din Germania.

Documente necesare

Aceasta regula privind prezentarea doar a acelor acte de identitate se aplica si in cazul repatrierilor persoanelor decedate din

  • Spania , Franta , Belgia , Olanda , Grecia , Bulgaria si Marea Britanie ,
  • insa in unele cazuri in functie de tara de unde se efectueaza transportul funerar international se mai cere o adeverinta prin care se atesta ca familia detine loc de veci
  • ( ex : Marea Britanie , Spania )

Pentru a obtine documentele de repatriere consilierul de caz , va lua legatura

  • cu autoritatile din tara respectiva
  • cat si cu spitalul unde a avut loc decesul pentru a verifica situatia.

Actele necesare repatrierii vor fi intocmite de consilierul de caz vorbitor al limbii vorbite in tara respectiva.

Ele sunt urmatoarele:

  • certificatul constatator de deces de regula se ridica de la spitalul unde a survenit decesul sau dupa caz de la procuratura
  • certificatul de imbalsamare . Nu este obligatoriu pentru toate tarile din Uniunea Europeana pentru repatrierea decedatilor din Spania , Marea Britanie de exemplu este obligatoriu)
  • pasaportul mortuar in care va fi indicat traseul parcurs de masina mortuara si care se intocmeste doar de o firma funerara autorizata
  • certificatul de deces care se intocmeste de regula la primaria orasului de deces
  • (o exceptie o reprezinta unele repatrieri din Marea Britanie , cand , daca se efectueaza ancheta , certificatul de deces este eliberat de catre coronerul de caz)
  • alte documente prevazute de legislatia tarii in care a avut loc decesul

Certificatul de deces este de mai multe tipuri!

In legatura cu certificatul de deces , va informam ca acesta poate fi eliberat sub urmatoarele forme; in functie de tara unde s-a produs decesul:

  • certificatul de deces (model national , corespunzator tarii unde a avut loc decesul)

Exceptie in acest caz o fac repatrierile persoanelor decedate din Marea Britanie cand acest tip de certificat poate fi eliberat

  • de catre coroner (procuror)
  • sau de catre Registru office (registrul starii civile a orasului respectiv.

In situatia in care actul de deces e eliberat de coroner , acesta poate fi de doua feluri : intermediar si final.

Cel intermediar poate avea semnatura electronica sau semnatura olograf.

Ei bine, in acest caz certificatul final si cel intermediar cu semnatura olograf necesita apostila, pe cand cel cu semnatura electronica nu poate fi apostilat.

Acest act are nevoie de traducere legalizata in limba romana.

  • extrasul de deces multilingv – acest document este valabil exact in forma eliberata si nu are nevoie de traducere in limba romana

Reguli stricte pentru obtinerea documentelor!

La sosirea in tara a transportului funerar international , familia va intra in posesia tuturor documentelor de repatriere obtinute , toate in original si este nevoie ca

  • un membru al familiei sa le prezinte la oficiul starii civile din orasul respectiv ,
  • pentru a i se elibera adeverinta de inhumare romaneasca , pe care o va solicita in original preotul pentru a efectua ceremonia de inmormantare
  • si pentru a se transcrie cetificatul de deces romanesc.

Durata obtinerii actelor difera de la caz la caz!

Obtinerea documentelor de repatriere , ca si durata , difera de la tara la tara , de exemplu:

Delegatii nostri bine instruiti, se ocupa de obtinerea documetelor de repatriere!

Asadar , obtinerea documentelor de repatriere este primul pas pentru aducerea acasa a celor dragi trecuti in nefiinta intr-o tara straina.

Este important ca acest lucru sa fie efectuat de catre consilierii si delegatii nostri intrucat ei cunosc foarte bine legislatia  privind repatrierea decedatilor din Europa.

Colegii nostri vor intocmi documentele de repatriere intr-un mod corect si complet , respectand intocmai cadrul legislativ.